Garantie TLS

Garantievoorwaarden TLS Totaal in Lasservice

Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn de Metaalunievoorwaarden van toepassing, zoals deze luiden volgens de op de achterzijde van onze briefpapier afgedrukte tekst. 

In deze Metaalunievoorwaarden zijn ook garantievoorwaarden (artikel 14) opgenomen. Voor de volledigheid en duidelijkheid willen wij hier nog enkele punten aan toevoegen en een toelichting geven:

Garantiebeleid Weldkar

  • Garantie van Weldkar Stroombronnen, draadaanvoerunits en koelunits. Voor deze producten bedraagt de garantieperiode 2 jaar. Nadat de garantieregistratie binnen twee maanden na de aanschafdatum door de eindgebruiker is voltooid, geldt de garantieperiode van 3 jaar.*
  • Het derde garantiejaar geldt niet als het product aan derden wordt verhuurd.
  • Garantie van Weldkar Automatisch verduisterende lasfilters (ADF), aangedreven luchtzuiverende ademhalingsbeschermingssystemen (PAPR). Voor deze producten bedraagt de garantieperiode 2 jaar vanaf de aanschafdatum en is de garantie alleen van toepassing indien het originele aankoopbewijs wordt overlegd.
  • Garantie van Weldkar Accu’s en laders. Voor deze producten bedraagt de garantieperiode 1 jaar vanaf de aanschafdatum en is de garantie alleen van toepassing indien het originele aankoopbewijs wordt overlegd.
  • Deze garantie dekt het volgende NIET: lasmaskers, lastoortsen, laspistolen en de bijbehorende slijtonderdelen, afstandsbedieningen, kabels, aandrijfrollen en geleidingsbuizen van de draadaanvoerunit.

Voor het invullen van het garantieregistratieformulier hebt u het serienummer en de aankoopfactuur met serienummer van uw apparatuur nodig.

* Deze is niet van toepassing op de Weldkar Handlaslaser. Hiervoor geldt een garantie periode van 2 jaar.

Dekking van de garantie

Tijdens de garantieperiode is de fabrikant verantwoordelijk voor reparatie (in eigen werkplaats te Gorinchem) of vervanging van het defecte product. De fabrikant mag naar eigen inzicht ervoor kiezen om de betaalde prijs van het defecte product te restitueren. Het product wordt als defect beschouwd indien de werking wezenlijk afwijkt van de specificaties in de gebruiksaanwijzing.

Wanneer een product of onderdeel wordt vervangen, worden de vervangende onderdelen eigendom van de klant en de vervangen onderdelen eigendom van de fabrikant. Als er restitutie wordt verleend, moet het product worden geretourneerd aan de fabrikant (indien de fabrikant daar specifiek om vraagt) en wordt dit eigendom van de fabrikant.

Bij elke garantieclaim dient de klant onmiddellijk contact op te nemen met de verkopende partij. De kosten voor verpakking, transport en verzekering in verband met het verzenden van het product naar Laskar of de dealer van Laskar vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant.

Garantiebeperkingen

Deze garantie dekt het volgende NIET:

  1. Defecten ten gevolge van normale slijtage, niet opvolgen van de gebruiks- en onderhoudsinstructies, aansluiten op een onjuiste of gebrekkige elektrische voeding (met inbegrip van spanningspieken die de specificaties van het apparaat overschrijden), onjuiste gasdruk, overbelasting, schade ontstaan bij vervoer of opslag, brand of schade door natuurlijke oorzaken, zoals blikseminslag of overstroming.
  2. Kosten voor het vaststellen van problemen, directe of indirecte reiskosten, dag toelagen of overnachtingskosten.
  3. Lasmaskers, lastoortsen en de bijbehorende slijtonderdelen, afstandsbedieningen, kabels, aanvoerrollen van draadaanvoerunits en geleidingsbuizen.

De garantie vervalt als het product wordt gebruikt met lastoortsen, werkstukkabels of tussenkabels die niet van het merk Weldkar zijn. De garantie vervalt eveneens als er aan het product wijzigingen worden aangebracht zonder voorafgaande, schriftelijke goedkeuring van de fabrikant, als er aan het product reparaties of onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd met reserveonderdelen of slijtonderdelen die niet van het merk Weldkar zijn, als de onderhoudsinstructies voor het product worden genegeerd of als de reparatie niet wordt uitgevoerd door Laskar Las & snijtechniek en/of een Laskar -serviceleverancier.

Indien uit de probleemoplossingsprocedure blijkt dat het defect niet binnen de garantie valt, worden de daaropvolgende reparatiewerkzaamheden niet gedekt door de garantie en heeft de fabrikant of de serviceleverancier recht op vergoeding voor deze reparatiewerkzaamheden. De fabrikant is in geen geval verantwoordelijk voor uitgaven of uitgaven/kosten van derden die hoger zijn dan de oorspronkelijke aankoopprijs van de apparatuur, of voor indirecte of gevolgschade/-kosten.

Voor zover bij wet toegestaan, heeft de fabrikant geen enkele verplichting met betrekking tot de producten, behalve zoals uiteengezet in deze beperkte garantie. Voor zover bij wet toegestaan, is de garantie de enige verhaalsmogelijkheid bij defecten in de producten. De fabrikant wijst hierbij 

uitdrukkelijk alle andere garanties - zowel uitdrukkelijk als geïmpliceerd - af, inclusief geïmpliceerde garanties met betrekking tot verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. In geen geval kan de fabrikant aansprakelijk worden gesteld voor incidentele schade, gevolgschade, punitieve schadevergoedingen of contractueel vastgelegde schadevergoedingen, waaronder maar niet beperkt tot inkomstenderving en andere indirecte schade of verlies. Als de fabrikant statutaire of geïmpliceerde garanties wettelijk gezien niet kan afwijzen, worden al dergelijke garanties in de hoogste bij wet toegestane mate begrensd; in duur tot de garantietermijn en in omvang tot reparatie of vervanging, geheel naar goeddunken van de fabrikant.

Garantieperiode na reparatie onder garantie/garantie op reserveonderdelen

Na een reparatie onder garantie die is uitgevoerd door Laskar Las & snijtechniek en/of een Laskar -serviceleverancier, is de resterende garantieperiode van het oorspronkelijke product gelijk aan de resterende garantieperiode van het gerepareerde product of het onderdeel daarvan. Reserveonderdelen die afzonderlijk zijn aangeschaft, hebben een garantieperiode van zes (6) maanden.

Garantiebeleid overige fabrikanten

  • Garantie van Cebora apparatuur  1 jaar (na verlenging op website Cebora 2 jaar).
  • Garantie van Kemppi lasapparatuur 2 jaar (na verlenging op website Kemppi 3 jaar).
  • Garantie van 3M Speedglas 2 jaar op cassette, en 1 jaar op overige onderdelen.
  • Garantie van Genset aggregaten 1 jaar (accu’s zijn uitgesloten van garantie).
  • Garantie van Automa2000 mechanisatie 1 jaar.
  • Overige leveranciers op aanvraag.